fredag den 21. marts 2008

Hjemtur - torsdag nat

Dagens sightseeing og barske vind udendørs dræner energien, så jeg tilbringer de sidste par timer før afgang på hotelværelset - orker heller ikke at benytte mig af wellness/spa området. Det bliver til et enkelt ekstra bad. Min transport med Neil til lufthavnen er kl. 21 og flyet afgår lidt over midnat. Rutinerne er ubesværet, der er kun to afgange på dette sene tidspunkt - til London og til Amsterdam. I loungen møder jeg Ian Hall, en af de coaches, som Sanlam har haft som facilitator tidligere på dagen. Jeg vidste godt fra aftenen før at han ville være her også, og vi får luftet vores erfaringer med landet og de projekter, vi har deltaget i. En sød og beleven skotte med et langt professionelt livs erfaring som leadership coach - god samtalepartner. Vi sidder ikke ved siden af hinanden, og er lige så enige om at det er udmærket - natten i en flyver tilbringes helst så anonymt og privat som muligt, og briter har altid et underliggende krav til sig selv om konversation og gentlemanlike behaviour, som ikke altid kan forenes med behovet for at være morgengrim i fred.

Jeg når lige at få brændt de sidste rands af i en særdeles velassorteret souvenirbutik, endda med priser på niveau eller under markederne i byen. Der bliver mange gaver til damerne, når jeg kommer hjem.

Vi bliver næsten en time forsinket og maden, der er skøn, bliver en meget late supper. Kan ikke rigtig nyde det, da jeg gerne vil sove. Natten er rimelig uforstyrret og kabinen i denne 777 er bedre organiseret end i jumboen på vej ud. Nemt at bygge rede.

Ankomst til Europa fredag formiddag sker uden flere tanker om Sydafrika. Jeg skal nok fordøje indtrykkene før der kommer mere. Desværre er min forbindelse til København blevet cancelled, og jeg må vente 2.5 time ekstra. Kender naturligvis denne tilstand ud og ind, men det er alligevel lidt mere irriterende at mødes af den let ignorante professionalisme her - efter en så intens periode med mængder af gæstfri personer. Glæder mig til at se familien og komme tilbage (selv om der vist ikke er sne mere....)

:-)

Ingen kommentarer: