tirsdag den 18. marts 2008

Medier - mandag eftermiddag

Tiden tillod ikke yderligere eksperimenter på CIDA, da GIBS' PR-manager, Rosemary havde sørget for to interviewaftaler - den første kl. 15 i radiotalk 702 - et meget lyttet værtsprogram med Jenny ? (man er mest på fornavn her, som i andre engelsktalende samfund) - Joburgs lidt ældre svar på Camilla Miehe-Renard. Jeg fik en halv times snak med hende afbrudt af nyhedsoplæsning og trafikmeldinger - alt foregår i ét samlet studie og i et hæsblæsende tempo, men meget effektiv radioproduktion. Iflg. mine nye venner fik jeg mere taletid end mange andre gæster - og Jenny havde forberedt sig overraskende grundigt ved at læse mine introduktioner på internettet og bore i nogle af de interessante setups. De vil lave en podcast editering, som vi forhåbentlig kan downloade hjemme.
Meget passende foregik min næste interviewaftale med BusinessDay - den førende erhvervsavis i SA (a la Børsen) i lobbyen på mit hotel. Journalisten havde hørt interviewet i radioen, så vi kunne fortsætte derfra. Hun var endnu bedre forberedt og havde downloaded nogle powerpoints om Leadership Virtues og Ethos konnotationer, som jeg ikke lige kan huske hvor jeg havde frigivet på internettet, og vi kom ind på ret avancerede emner om lederens forhold til sine egne holdninger, prægning og dannelse, og det faktum at kommandoledelse må afløses af inspiration for at holde på talentfulde medarbejdere i dag - i alle typer økonomier. Jeg er spændt på hvormeget hun kan få med i den artikel.

En god halv time på langs i hotelværelset, et bad og så lidt forberedelse til den første egentlige begivenhed, som jeg er inviteret til: Leadership as a Performing Art på GIBS - et åbent arrangement for universitetets alumni, corporate clients og nogle håndfulde særligt inviterede. Opgaven er lidt mere i den underholdende afdeling end med hjælp fra et dygtigt amatørkor; Chanticleer Choir ledet af Richard Cock, som har hjulpet mig med rekruteringen af ensembler også i Cape Town. Forventningerne er høje, men velviljen og lysten til at være med er også stor. Jeg har 45 minutter med koret alene før deltagerne i seminaret kommer.

Ingen kommentarer: